Všeobecné obchodní podmínky platné od 2. 4. 2024 pro smlouvy uzavřené od 2. 4. 2024
společnosti HNED FIT, s.r.o., se sídlem Veletržní 1623/24, 170 00 Praha 7, IČ: 01745859, DIČ: CZ01745859, zapsané v obchodním rejstříku vedenémMěstským soudem v Praze, oddíl C, vložka 210553 („FITINN“), (dále také jen „VOP“)
I. Členství, práva a povinnosti členů
- Předmětem těchto VOP je právní úprava vzájemných práv a povinností mezi fyzickou osobou využívající služeb fitness klubu provozovaného FITINN na základě příslušného členství. Členství vzniká uzavřením členské smlouvy.
- Před začátkem členství je fyzická osoba oprávněna užívat služby vyplývající z členství za podmínek stanovených v členské smlouvě („smlouva“) v rámci programu Quick Inn. Quick Inn poplatek (určený jako poměrná část měsíčního poplatku) je splatný spolu s první platbou členství.
- Členství „STANDARD“ opravňuje člena k neomezenému počtu návštěv klubu specifikovaného na první straně smlouvy („klub“) a k užívání veškerých posilovacích strojů a veškerého jiného k tréninku určeného vybavení v klubu po dobu otevíracích hodin klubu. Členství STANDARD opravňuje člena také k bezplatnému jednorázovému užívání sprchy v délce 5 min./den, nevyužité minuty sprchování se do dalšího období nepřevádějí.
- Členství „PREMIUM“ opravňuje člena ke stejným službám jako členství Fitness STANDARD, tedy rovněž k bezplatnému jednorázovému užívání sprchy v délce 5 min./den, dále k bezplatnému čepování nápojů z nápojového baru (Fitbar), a také k možnosti navštěvovat kterékoliv ze studií FITINN v České republice i v zahraničí.
- Členství PREMIUM dále umožňuje členovi bez udání důvodu přerušit jeho členství až na 3 kalendářní měsíce v prvních 12 měsících členství, a to buď jednorázově v délce 3 měsíců jdoucích po sobě, nebo třikrát vždy na jeden kalendářní měsíc, přičemž se dá provést pouze na celé kalendářní měsíce, vždy od prvního do posledního dne měsíce. V případě pozastavení se konec členské smlouvy posune vždy o dobu, na kterou byla členská smlouva pozastavena. Nevyčerpané měsíce pozastavení se nepřevádějí do dalšího období členství. O přerušení členství lze požádat buď přes kontaktní formulář na webových stránkách FITINN nebo vyplněním formuláře na recepci klubu.
- Členství PREMIUM zahrnuje dále službu „Trénink s přáteli“, v rámci níž, si členové mohou přivést s sebou na trénink do studia v sobotu a neděli jednu osobu. Při každé návštěvě se musí osoba, která je doprovodem člena, přihlásit na recepci studia podpisem příslušného formuláře a musí ji vždy doprovázet stávající člen klubu se členstvím Fitness Člen může si může za den přivést pouze jednu osobu, a to takovou, která již dovršila alespoň 14 let, v případě, že bude tato doprovázející osoba mladší 15 let, musí být doprovodem pouze člen, který je zletilý. FITINN je oprávněn odmítnout doprovázející osobu z důvodu závažného či opakovaného porušení Provozního řádu či obdobných závažných důvodů.
- Použití sprchy je zpoplatněno dle platného ceníku, jestliže není součástí členství či v případě jednodenního vstupu.
- Pro používání skříněk je každý člen povinen si na své náklady pořídit odpovídající visací zámek.
- Služby vyplývající z členství smí užívat výhradně osoba uvedená ve smlouvě jako člen klubu. Tyto služby jsou nepřenosné. Bez členské karty není vstup do klubu možný, člen je povinen používat členskou kartu výhradně osobně a nesmí ji přenechat třetí osobě. FITINN si vyhrazuje v případě pochybností o totožnosti člena požadovat, aby člen před vstupem do klubu prokázal svoji totožnost platným dokladem totožnosti.
- Osoba, která dovršila 14 let, ale zároveň nedovršila 15 let, je oprávněna užívat služeb klubu pouze v doprovodu jiné zletilé osoby (např. zákonného zástupcenebo osobního trenéra). U nezletilých osob, které nedovršily 18 let věku, lze členství uzavřít pouze se souhlasem zákonného zástupce a za jeho přítomnosti. Nezletilé osoby nemohou uzavřít smlouvu o členství prostřednictvím online registrace. Členy se nemohou stát osoby mladší 14 let.
- Člen je oprávněn užívat jen klub, na který se vztahuje V případě uzavření nebo přerušení provozu klubu má člen právo užívat služby jiného fitnesscentra FITINN umístěného ve stejném městě jako klub.
- Člen je oprávněn užívat veškeré vybavení, zařízení a servis klubu odpovídající druhu jeho členství jen pokud uhradil veškeré členské poplatky, měsíční splátky ve lhůtě jejich splatnosti.
- Člen nemá nárok na výhradní užívání určitého stroje nebo vybavení v klubu. Člen je povinen po ukončení tréninku vyklidit a nechat odemknutou šatní skříňku, kterou užíval. FITINN je oprávněn nejpozději v době ukončení provozu ve 24:00 hod otevřít a vyklidit všechny zamknuté šatní skříňky v klubu. Zapřípadné ztráty FITINN neodpovídá.
- FITINN je oprávněn kdykoli přechodně či trvale změnit rozsah poskytovaných služeb či adresu klubu, aniž by tím byly dotčeny ostatní podmínky již existujících členství. FITINN neodpovídá za jakékoliv omezení poskytovaných služeb vzniklých zásahem vyšší moci (včetně nařízení Vlády ČR nebo jiného orgánu veřejné moci), členovi tím nevzniká nárok na jakékoliv kompenzace.
- FITINN nenese odpovědnost za jakékoliv škody, ztráty nebo krádeže věcí, odložených na jiném než k tomu určeném místě. FITINN nenese odpovědnost ani za úrazy, nemoci nebo úmrtí vzniklé v souvislosti s užíváním služeb klubu, včetně škod nebo úrazů, které vznikly neodborným či neodpovědným zacházením či chováním člena. FITINN zejména neodpovídá za jakékoli majetkové a nemajetkové újmy, které vznikly v důsledku toho, že členové neplnili své povinnosti stanovené obecně závaznými právními předpisy, smlouvou, těmito obchodními podmínkami, Provozním řádem klubu nebo pokyny jeho zaměstnanců. Každý člen plně odpovídá za svůj zdravotní stav, jakákoli odpovědnost FITINN za zdravotní stav člena se vylučuje. Člen je povinen zacházet se zařízením v prostorách klubu šetrně a s náležitou opatrností.
- Člen či zákonný zástupce nezletilého člena se zavazuje nahradit FITINN škodu, která vznikne porušením povinnosti člena ze smlouvy či porušením těchto obchodních podmínek a Provozního řádu.
- Ztrátu členské karty musí člen okamžitě oznámit zákaznickému centru e-mailem na servicecenter@fitinn.cz nebo přímo ve studiu FITINN. Po ohlášení ztráty členské karty bude její funkce zablokována. Za aktivaci náhradní karty je nutno uhradit poplatek dle platného ceníku. Členská karta je nepřenosná.
- Členům je zakázáno využívat v prostorách klubu vlastní osobní trenéry, kteří nemají od FITINN povolení k provozování trenérství.
- Člen je povinen neprodleně informovat FITINN o jakýchkoli změnách svých kontaktních údajů, jako je jméno, adresa, e-mailová adresa, bankovní spojení atd. Změněné bankovní údaje mohou být pro účely inkasa zohledněny pouze v případě, že budou náležitě oznámeny nejpozději 7 dní před datem splatnosti inkasa. Veškeré dokumenty a oznámení v souvislosti se smlouvou musí být FITINN doručeny buď elektronicky na e-mailovou adresu servicecenter@fitinn.cz, nebo prostřednictvím kontaktního formuláře na webových stránkách FITINN, popř. písemně na adresu klubu specifikovaného na první straně smlouvy.
- Člen bere na vědomí, že klub má nainstalovaný monitorovací systém označený odpovídající vývěskou, který má za cíl zabezpečit co nejlepší podmínky, bezpečnost členů, jakož i ochranu zdraví, majetku FITINN a prostor klubu.
- Podrobnější informace konkrétního fitness centra FITINN jsou uvedeny v Provozním řádu daného fitness centra FITINN. Provozní řád klubu je pro členy závazný a jsou povinni jej dodržovat. Provozní řád je veřejně přístupný v prostorách Zaměstnanec klubu je oprávněn z nezbytných důvodů, zejména pro zachování pořádku, řádného provozu studia, bezpečnosti či dodržování provozního řádu udělovat členům pokyny. Tyto pokyny je nutné uposlechnout.
II. Platby, poplatky a prodlení s platbou
- Měsíční poplatek (předplatné) je splatný vždy k dni každého měsíce, nebo 15. dne, pokud je poplatek strháván pravidelným inkasem. Platbu je možnéhradit v hotovosti na recepci klubu (a to nejméně ve výši odpovídající výši ročního poplatku), nebo měsíčními splátkami prostřednictvím inkasního příkazu(inkaso). Platby je nutno hradit po celou dobu platnosti smlouvy, a to i v případě, že člen služby klubu neužívá.
- Členové mohou využít službu dobití své členské karty (nebo náramku) k bezhotovostním platbám ve studiu pomocí členské karty (nebo náramku). Člen má právo požádat FITINN o vrácení kreditu buď elektronicky na e-mailovou adresu servicecenter@fitinn.cz, nebo prostřednictvím kontaktního formuláře na webových stránkách FITINN, popř. písemně na adresu klubu specifikovaného na první straně smlouvy, a to do jednoho roku od ukončení smlouvy. Pokud člen nepožádá o vrácení peněz, zůstatek na účtu propadne po jednom roce od ukončení smlouvy, FITINN se zavazuje po ukončení smlouvy upozornit člena na e-mailové adrese uvedené při registraci na možnou částku, která propadne z důvodu neuplatnění požadavku na vrácení peněz zákazníkem do jednoho roku po ukončení smlouvy. Pokud FITINN neposkytne toto varování při ukončení smlouvy nebo pokud tak neučiní včas, k propadnutí dojde až po jednom roce ode dne obdržení upozornění.
- Při vystavení členské karty je nutno uhradit jednorázový aktivační poplatek dle platného ceníku. Tento poplatek bude připočten kprvní standardní platbě měsíčního členství. Pokud člen hradí členství jednorázově, bude poplatek připočten k této platbě. Člen je povinen s kartou zacházet obezřetně a zamezitpoškození. Po ukončení členství zůstává členská karta ve vlastnictví člena a může být v případě založení nového členství opět použita, člen je při každém opětovném založení členství povinen uhradit servisní poplatek za aktivaci členství rovněž dle platného ceníku.
- Při prodlení člena s uhrazením jakékoliv platby je člen povinen uhradit FITINN vedle zákonného úroku z prodlení a případné smluvní pokuty také nákladyspojené s uplatněním pohledávky, a to za každou upomínku zaslanou ze strany FITINN náklady ve výši 130,- Kč, za neúspěšný převod (inkaso) navíc náklady ve výši 65,- Kč. Pokud budou skutečné náklady spojené s uplatněním pohledávky vyšší než 1.200,- Kč, je člen povinen skutečné náklady uhradit. V případěporušení povinnosti člena uhradit řádně jeho závazky ze smlouvy je FITINN oprávněn požadovat zaplacení smluvní pokuty ve výši 0,05% z dlužné částky zakaždý den prodlení až do úplného zaplacení.
- Bez ohledu na jiná ustanovení týkající se placení je výslovně dohodnuto, že platby budou započítány nejprve na náklady, poté na úroky a smluvní pokuty, anakonec na jistinu pohledávky.
- Pokud člen po dobu trvání smlouvy způsobí škodu na věci, zařízení, vybavení nebo stroji v klubu, je povinen uhradit náklady na jejich Právo na náhradu škody přesahující smluvní pokutu a/nebo úrok z prodlení zůstává i po zaplacení smluvní pokuty a/nebo úroku z prodlení zachováno.
- Pokud je člen v prodlení s úhradou jakýchkoliv poplatků nebo jejich splátek po dobu alespoň 6 týdnů, zašle FITINN členovi na e-mailovou adresu, kterou uvedl při registraci upozornění a stanoví členovi dodatečnou lhůtu 2 týdnů k jejich uhrazení. Pokud člen dlužné částky zcela neuhradí ani v této dodatečně stanovené lhůtě, stávají se veškeré poplatky vyplývající ze smlouvy splatnými a FITINN je oprávněn požadovat jejich okamžité uhrazení.
III. Další ujednání
- Drobná omezení v užívání nabízených služeb klubu, neopravňují člena k předčasnému vypovězení smlouvy. V takovém případě není člen oprávněn žádatnáhradu škody. Nevyužité služby z předchozích dnů nelze převést na následující dny.
- Při hrubém porušení povinností vyplývajících pro člena ze smlouvy nebo Provozního řádu klubu je FITINN oprávněn požadovat od člena uhrazení smluvní pokuty ve výši ročního poplatku a odstoupit od smlouvy s okamžitou účinností. Za hrubé porušení povinností vyplývajících ze smlouvy se považuje zejm. násilné chování, vyhrožování, urážky, sexuální obtěžování nebo krádež.
- FITINN je oprávněn odstoupit od smlouvy na základě závažných důvodů na straně člena. Takovými důvody jsou zejména: a) hrubé porušení smlouvy nebo Provozního řádu členem; nebo b) úmyslné zneužití členské karty členem; nebo c) spáchání trestného činu nebo přestupku členem vůči jinému členovi, zaměstnanci FITINN nebo FITINN.
- V případě uzavření smlouvy distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory, např. prostřednictvím on-line registrace, má člen právo do 14 dnů ode dne uzavření smlouvy od smlouvy odstoupit jednoznačným prohlášením, a to v souladu s § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění. Odstoupení od smlouvy lze zaslat na e-mailovou adresu servicecenter@fitinn.cz. K odstoupení může člen využít vzorový formulář FITINN, který mu byl zaslán na emailovou adresu uvedenou při registraci. Pokud však člen již započal využívat služby před doručením oznámení o odstoupení, bude mu vrácena pouze poměrná část sjednaného členského poplatku. Aktivační poplatek za vystavení členské karty se nevrací.
- V případě, že je smlouva uzavřena prostřednictvím internetového formuláře, tzn. online registrací, je platně uzavřena kliknutím na potvrzovací odkaz. Člen obdrží smlouvu a všeobecné obchodní podmínky na e-mailovou adresu, kterou uvedl při registraci. Člen se zavazuje poskytnout platnou e-mailovou adresu, kterou je FITINN oprávněn používat ke vzájemné komunikaci. Člen výslovně souhlasí s tím, že FITINN bude veškerou korespondenci, jako jsou oznámení a upomínky, zasílat výhradně elektronicky na e-mailovou adresu uvedenou členem při online registraci.
IV. Závěrečná ustanovení
- Vedlejší ústní nebo jiné dohody jsou neplatné. Právní vztahy vyplývající ze smlouvy, včetně těchto VOP, se řídí českým právním řádem.
- Doručením se rozumí doručení adresátovi osobně nebo na jím určenou e-mailovou adresu, kterou uvedl ve smlouvě při registraci. Člen svým podpisem smlouvy uděluje souhlas se zasíláním veškerých písemností (zejména oznámení a upomínek) prostřednictvím služeb elektronické komunikace na elektronickou adresu, kterou uvedl ve smlouvě. V případě změny elektronické adresy je člen povinen toto neprodleně FITINN oznámit.
- Poplatky ve smlouvě a v ceníku FITINN jsou uváděny v Kč. Veškeré uvedené ceny jsou včetně DPH. V případě, že dojde v době účinnosti smlouvy ke změně zákonné měny v České republice, bude cena v nové měně vypočítána konverzním kurzem stanoveným platnými právními předpisy v České
- V případě, že vzroste průměrná roční míra inflace vyjádřená přírůstkem průměrného ročního indexu spotřebitelských cen, zveřejněného Českým statistickým úřadem, je FITINN oprávněn k 1. únoru příslušného kalendářního roku jednostranně zvýšit členské poplatky o míru
- FITINN si vyhrazuje právo odpovídajícím způsobem navyšovat ceník a členské poplatky z důvodů změn v příslušných právních předpisech České republiky, v případě, že po uzavření smlouvy dojde ke zvýšení sazeb DPH či jiných daní a poplatků.
- FITINN zpracovává osobní údaje člena, které jsou uvedeny ve smlouvě nebo které člen sdělil pro účely uzavření a plnění smlouvy tak, aby FITINN mohl plnit své právní povinnosti, příp. pro jiný účel, ke kterému udělil člen souhlas. Zpracování osobních údajů probíhá v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchtoúdajů a o zrušení směrnice 95/46/ES („GDPR“), souvisejících českých právních předpisů a v souladu se Zásadami pro nakládání s osobními údaji FITINN(„Zásady“), ve kterých je uvedeno, jakým způsobem FITINN nakládá s osobními údaji člena, jaké informace o členovi ukládá, jak dané informace využívá akomu je předává. Zásady taktéž obsahují výčet veškerých práv člena v souvislosti se zpracováním osobních údajů, zejména pak právo na informace, opravu, výmaz či právo souhlas se zpracováním kdykoli odvolat.
- Společnost FITINN je oprávněna jednostranně měnit nebo doplňovat ustanovení VOP. Změnu VOP FITINN zveřejní před účinností změny na svých internetových stránkách a na recepci v klubu. Člen je v případě změny VOP oprávněn od smlouvy odstoupit. Právo na odstoupení nevzniká v případě změny VOP v nezbytném rozsahu z důvodu zajištění souladu s obecně závazným právním předpisem. Neprojeví-li člen včas, nejpozději do 30 dnů od jejich účinnosti, písemně vůli od smlouvy odstoupit, stává se novelizované znění VOP závazné pro smluvní vztah.
- FITINN je oprávněn kdykoli jednostranně změnit Provozní řád klubu či ceník služeb. Změny Provozního řádu a ceníku jsou vůči členům účinné dnem zveřejnění na recepci klubu.
- Orgánem příslušným k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů vyplývajících ze smlouvy je Česká obchodní inspekce (webová stránka: https://www.coi.cz/).
- Pokud některé ustanovení těchto obchodních podmínek je či se stane neúčinným, není tím dotčena účinnost obchodních podmínek ani jejich zbylých ustanovení.