Fit po celý den se snídaní

Fit po celý den

Na pořádný výkon je třeba se řádně připravit. A začíná se právě snídaní, která by měla být výživná, pravidelná a dobrá. Tak nebude nic stát v cestě úspěšnému dni plnému energie a motivace.

Se snídaní se pojí spousta teorií a ještě více mouder a falešných zvěstí. Nevěř všemu – stačí, když si zapamatuješ tyto základní pravidla:

  • Snídaně je důležitá – a to vždy! Nemusíš dělat žádné rozdíly mezi jednotlivými dny, důležité je zajistit ráno pravidelný příjem potravy.
  • Snídaně by měla být výživná; může být i nejkaloričtějším jídlem dne, neboť tělo má dostatek času na zpracování kalorií.
  • Poměr mezi bílkovinami a sacharidy by měl být vyrovnaný – společně jsou jako ranní jídlo nepřekonatelné. V ideálním případě zapomeň na sladké potraviny, jako jsou koláče a koblihy, nebo obecně na výrobky z mleté ​​pšeničné mouky (bílé mouky).
  • Při výběru potravin dbej na používání čerstvých surovin, které také lépe chutnají.
  • Teorie o dobíjení úložiště sacharidů nebo o energetických snídaních spadá do sekce mýtů, respektive to platí maximálně u vrcholových sportovců s vytrvalostí od tří hodin. Neboť kvůli našemu složitému metabolickému procesu – trávení – činí doba získání energie několik hodin.
  • Pro dosažení úspěchů není jen samotná snídaně před soutěží (například před během) důležitá, rozhodující je trénink a konzistentní strava. Zlepšení výkonu pouze jediným jídlem je velmi obtížné, ne-li dokonce nemožné.

Aby byla příprava snazší, zde je několik nápadů na vyváženou a výživnou snídani:

  • 1 vejce (také 2 sázená vejce) s celozrnným chlebem ze špaldy nebo žitné mouky, sypané nízkotučným sýrem
  • 100 g ovesných celozrnných vloček s nízkotučným mlékem nebo jogurtem, k tomu kousky banánu
  • nízkotučný tvaroh s nějakým ovocem na krajíci celozrnného chleba (velmi chutné s bylinkovým tvarohem)
  • čerstvé bobulovité ovoce, jako jsou jahody nebo maliny, s tvarohem (smíchaným s troškou lněného oleje, sójového mléka a medu)
  • špaldová kaše (vaří se ze špaldové krupice a sójového, ovesného nebo rýžového mléka), rozinky a banány

Díky těmto tipům a receptům jsi připraven a nic nestojí v cestě začátku nového dne.